Choklad

Igår hittade jag en bild på nätet som beskrev lite hur sötsuget påverkar en
och jag fick direkt kommentarer om att man ska unna sig det , ditt & datt...klart man kan äta en choklad bit någon gång- ät en hel ask om du vill! Gör det en gång någon gång det är helt okey..

 

 

Som jag har sagt innan man går inte upp i vikt om man slarvar en gång likaså att man går inte ner i vikt av att äta hälsosamt en gång heller..

MEN och det är ett stort MEN och säg den som inte känner igen sig..har vi gjort ovanstående tex tagit en choklad kaka, nästa dag tar man en till och tredje dagen då har det blivit en naturlig dos av socker som hjärnan räknar med, ja gissa hur du blir om inte du får i dig den mängden socker igen...wooohooo galen!

 

Sen så har jag lärt mig kruxet att äta rent, vad innehåller tex en Marabou chokladkaka?

Socker....(och det är inte Fruktos som får många att svimma av när dom ser att Herbalifes shakes innehåller Fruktos gjord på apelsiner & rödbettor) utan riktig socker & vi har väl alla kommit överens om hur beroende framkallande det är :)

Se så...det "bra-iga" med detta inlägg är att jag delar med mig på tips om ett hälsosammare sätt att få skämma bort sötsuget.

 

 

Lorena Viraccas tips

 

Kvarg eller Kesella med vaniljsmak
Herbalife Formula 1 Choklad
eller Tropisk, Jordgubb, Vanilj eller Cappuchino

 

 

Hanna Berntssons tips

 

Mousse på Avokado,
Herbalife Formula 1 Vanilj eller Choklad
Strö bär på & njut.

2 avokado, 2-3msk kakao, 2msk proteinpulver vanilj, 1dl bär efter smak. Mixa, ös i en skvätt vatten till lagom konsistens. Låt stå i kylen en stund eller gör något lösare och frys några timmar för mer sorbetkonsistens.

Kram
Tania

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln